Развитие и конкурентоспособност на търговските вериги в България

Автори

Ключови думи
търговски вериги, конкурентоспособност

Резюме
Развитието на търговските вериги в България е предизвикано от преимуществата, които те предоставят за клиентите. В последните две - три години се наблюдава силен интерес на чуждестранни търговски вериги към българския пазар. Националните вериги, от своя страна, разширяват мрежата си от магазини в различни градове на територията на страната, а някои от тях дори замислят експанзия и зад граница.

В условията на пазар със силна конкуренция оцеляването и развитието на търговските вериги е свързано с идентифицирането и използването на източниците на конкурентни предимства, а също така и с перманентната оценка и анализ на тяхната конкурентоспособност – предмет на изследване в настоящата разработка. На тази база се правят изводи и се формулират препоръки за повишаване конкурентоспособността на търговските вериги.

JEL Класификатор: M21
Страници: 15
DOI: 

Още статии от този брой

  • Фирмени инвестиции в човешкия капитал - управление на риска

    Настоящата статия представя резултати от проект “Риск и възвращаемост при фирмените инвестиции в човешкия капитал в икономиката на знанието” финансиран от Фонд „Научни изследвания” към СА „Д.А.Ценов” през 2008 год. Фокусът на изследването е насочен към проучване и установяване на проблемите при управлението на риска при фирмените инвестиции в ...

  • Отчетно-информационни проблеми при използването на нетекущите активи в предприятията с нестопанска цел

    Определящ фактор за успешното функциониране и развитие на предприятията с нестопанска цел е тяхното имущество. То показва възможностите на управленския орган да организира дейност и да постига конкретни нестопански цели и служи като база при оценяване на ефективността на тези структури, на тяхната независимост и автономност....

  • Човешкото действие: Част четвърта. Глава ХXІIІ. Пазарните данни

    Каталактика, теорията на пазарната икономика, не е само система от теореми валидни само при идеални условия и неосъществими и приложими към реалността само с основните ограничения и модификации . Всички теореми на каталактиката без никакви изключения са валидни за всички явления на пазарната икономика, при положение, че присъстват конкретните ...