• Икона за смяна на езика на български
  • Icon to change language to english

Потребителска оценка на конкурентоспособността на вносителите на нови автомобили в България

Автори

    Ключови думи
    конкурентоспособност, маркетингова позиция, конкурентна позиция, анкетно проучване, източници на конкурентни предимства

    Резюме
    Конкурентоспособността на търговския бизнес е актуален и значим проблем пред съвременното общество и икономика. Способността на предприятията да търсят и използват по най-добрия начин източниците на конкурентни предимства, както от външната така и от вътрешната среда предопределя тяхното оцеляване в динамично променящата се пазарна среда. Поради липса на време и средства повечето предприятия не провеждат системни продуктово-пазарни проучвания и често вземат управленски решения на база на непълна информация, съвременни практики или интуиция. В същото време продуктът на предприятието е предназначен за потребителите, а техните възприятия често са субективни и ирационални, което налага тяхното изследване. Целта на настоящата статия е да се изведат източниците на конкурентни предимства, които произтичат от потребителската оценка на конкурентната позиция на предприятието.

    JEL Класификатор: М31
    Страници: 18
    DOI:  1

    Още статии от този брой

    • Инвестиционният портфейл на застрахователните дружества: същност, структура, проблеми

      В статията се изследват същността и промените в структурата на инвестиционните портфейли на застрахователните дружества в условията на криза. Инвестирането на собствените средства и на натрупаните технически резерви в застрахователните компании е неразделна част от тяхната цялостна дейност. Управлението на активите на застрахователните дружества ...

    • Иконометрично оценяване на функцията на инвестициите в България

      Функцията на инвестициите от икономическа гледна точка представлява концепция или стратегия, с която се описват зависимостите между измененията в националното производство и измененията в инвестиционното поведение на националната икономика. В настоящата публикация се изследват с методологията на векторните модели за коригиране на грешката (VECM) ...

    • Системата за земеделска счетоводна информация в контекста на агростатистиката

      Системата за земеделска счетоводна информация (СЗСИ) е частично представително изследване на доходите и икономическата дейност на земеделските стопанства в Европейския съюз. В неговия обхват са включени стопанствата с пазарна насоченост, които са поле за формиране на извадката от отчетни единици. В статията са представени методологическите ...