Анализ на връзката между риска и равнището на неговите оповестявания във финансовите отчети на банките

Автори

Ключови думи
риск, оповестявания, МСФО 7

Резюме
Много от защитниците на оповестяванията на риска свързват последиците от финансовата криза с непрозрачността на банките. Банките поемат рискове, които впоследствие оповестяват неадекватно (еx post), така че тези рискове не могат да бъдат оценени от пазара. Оповестяванията на риска позволяват на инвеститорите и други заинтересовани лица по-добре да разберат рисковия профил на банката, което се очаква да има благоприятен ефект за насърчаването на пазарната дисциплина. Настоящата разработка се съсредоточава върху определянето на силата, която има поетият финансов риск върху „ex post” задължителните оповестявания.

JEL Класификатор: M41, M48
Страници: 24
DOI: 

Още статии от този брой

  • Ролята на съществеността и правилната оценка на одиторския риск при издаване на качествен одиторски доклад

    Извършването на независим финансов одит се упражнява след като експерт-счетоводителят е положил клетва. Необходимо е всеки да спазва етични изисквания, да върши работата си качествено и независимо от клиента си. Настоящата разработка е насочена към подпомагане на работата на одиторите, като предоставя теоретични знания и илюстративни примери ...

  • Интернет-предпринимательство в России и новые формы подготовки молодых предпринимателей

    В статье рассматриваются особенности развития стартапов в России. Кафедра «Бизнес-информатика» Финансового университета при Правительстве РФ обучает студентов и аспирантов основам предпринимательства в Интернете с 2015 года. Разработаны авторские методики обучения молодых предпринимателей на основе применения техники Design Thinking. Авторы ...

  • Мобилната интернет търговия като флуидна форма на търговски обмен

    Мобилната търговия е форма на извънмагазинен търговски обмен, доразвиващ електронната търговия, посредством нейното осъществяване с помощта на преносими умни устройства с достъп до Интернет. Еволюционната поява на мобилната търговия е средство за разширяване на възможностите за осъществяването на търговски обмен в желаното от потребителя място и ...