Манипулиране на общественото мнение – психологически основи

Автори

Ключови думи
обществено мнение, психологически похвати, манипулация

Резюме
Общественото мнение се разглежда като хетерогенна смес от рационални убеждения, ирационални стереотипи и емоционални вярвания на отделните индивиди от целевата публика. За консолидирането му се предлагат психологически обосновани похвати и тактики. Те трябва да са съобразени както с рационалните и емоционалните характеристики, така и със знака на съставящите го индивидуални мнения – положителен, нулев, отрицателен. Всеки подход е илюстриран с пример от практиката.

JEL Класификатор:
Страници: 17
DOI: 

Още статии от този брой

  • Моделиране на поведението на домакинствата при придобиването на финансови активи/пасиви

    Настоящото изследване разглежда поведението на домакинствата, които са основен нетен спестител в българската икономика. Те чрез акумулираните си спестявания не само покриват своите инвестиции, но и осигуряват финансови ресурси чрез посредничеството на финансовите институции на нуждаещите се от допълнително средства за финансиране на дейността. ...

  • Свободно предприемачество и бедност: причина или лекарство?

    Бедността като цяло е създадена от наличието на лошо управление. Решението на проблема е в системата на свободно предприемачество. Пазарите редуцират бедността чрез насърчаване на стимули и рационална икономическа дейност....

  • Значение, априорност и реалност: критиката на Витгенщайн срещу традиционната философия

    През последните години, основно поради появата на т.нар. терапевтични прочитания на Тractatus, критиката на Витгенщайн отностно метафизиката стана обект на ожесточени дебати....