Оценка на конкурентоспособността на персонала в търговското предприятие

Автори

Ключови думи
конкурентоспособност на персонала, качества на персонала, Модел за оценка на конкурентоспособността на персонала

Резюме
Настоящата студия е насочена към изясняване същността на конкурентоспособността на персонала и връзката ù с резултатите от труда на заетите лица. Въз основата на анализ на литературните източници е представена систематизация на възгледите за конкурентоспособността на персонала, факторите на влияние и качествата на персонала, въздействащи върху конкурентоспособността. Разработена е класификация на видовете конкурентоспособност на персонала и са анализирани етапите на нейното развитие. Предложен е Модел за оценка на конкурентоспособността на персонала и са представени данни от неговото приложение.

JEL Класификатор: M12, M54
Страници: 34
DOI: 

Още статии от този брой

  • Икономическа ефективност от усъвършенстването на пътната инфраструктура по направлението на транспортните коридори на територията на България

    С настоящото изследване се определя икономическата ефективност за потребителите на пътната инфраструктура при нейното изграждане по направленията на сухопътните трансевропейски транспортни коридори на територията на страната. За целта се изчислява възможната икономия на експлоатационни разходи, чрез използването на метода на сценариите. При първия ...

  • Свободна воля, детерминизъм, либертарианство и австрийската икономика

    В тази статия се изразява твърдението, че позицията на свободната воля е правилна, а тази на детерминизма е неправилна, и че либертарианството и австрийската икономика са съвместими с първо споменатата, но не и с последната позиция....

  • Теоретико-приложни аспекти на омниканалната търговия на дребно

    Настоящата статия акцентира върху същността на омниканалната търговия на дребно. Чрез изясняване на предимствата на омниканалността от гледна точка на потребителите и от гледна точка на търговците, в разработката се застъпва тезата, че интегрирането на традиционни и дигитални канали за достигане до крайните клиенти като търговска стратегия за ...