• Икона за смяна на езика на български
  • Icon to change language to english

Оценка на конкурентоспособността на персонала в търговското предприятие

Автори

Ключови думи
конкурентоспособност на персонала, качества на персонала, Модел за оценка на конкурентоспособността на персонала

Резюме
Настоящата студия е насочена към изясняване същността на конкурентоспособността на персонала и връзката ù с резултатите от труда на заетите лица. Въз основата на анализ на литературните източници е представена систематизация на възгледите за конкурентоспособността на персонала, факторите на влияние и качествата на персонала, въздействащи върху конкурентоспособността. Разработена е класификация на видовете конкурентоспособност на персонала и са анализирани етапите на нейното развитие. Предложен е Модел за оценка на конкурентоспособността на персонала и са представени данни от неговото приложение.

JEL Класификатор: M12, M54
Страници: 34
DOI: 

Още статии от този брой

  • Икономическа ефективност от усъвършенстването на пътната инфраструктура по направлението на транспортните коридори на територията на България

    С настоящото изследване се определя икономическата ефективност за потребителите на пътната инфраструктура при нейното изграждане по направленията на сухопътните трансевропейски транспортни коридори на територията на страната. За целта се изчислява възможната икономия на експлоатационни разходи, чрез използването на метода на сценариите. При първия ...

  • Икономика, базирана на знанието: движещи сили и индикатори

    Идеята за заместването на капитала от знанието като основен източник на прогрес дава основа за развитие на идеята за “икономика, базирана на знанието”. Това е икономика, в която знанието се превръща в доминиращ ресурс точно по същия начин, по който на един предходен етап капиталът е изместил земята като източник на икономическа мощ при прехода от ...

  • Теоретико-приложни аспекти на омниканалната търговия на дребно

    Настоящата статия акцентира върху същността на омниканалната търговия на дребно. Чрез изясняване на предимствата на омниканалността от гледна точка на потребителите и от гледна точка на търговците, в разработката се застъпва тезата, че интегрирането на традиционни и дигитални канали за достигане до крайните клиенти като търговска стратегия за ...