Икономиката на споделянето – характеристики, потребителски практики и измерване
Автори
Ключови думи
икономика на споделянето, цифрови платформи, дигитално доверие, устойчиво (зелено, морално) потребление, съвместно потребление
Резюме
Студията разглежда промените в икономиката, отразени в концепцията за икономиката на споделянето. В началото на 21 век, тя започва да се превръща във важна част от световната икономика и поставя редица предизвикателства пред действащите фирми и регулаторните органи. Развитието на икономиката на споделянето води до трансформиране на много сектори и до промени в начина, по който работят редица бизнеси. В потребителските модели внимание започва да се отдава на устойчивото (зеленото, моралното) потребление.
Целта на студията е да характеризира и изясни значението на икономиката на споделянето. Изследването се фокусира върху представянето на основните особености на споделената икономика; изясняването на факторите, водещи до нейната поява; разглеждането на потребителските практики, които я отличават, както и начините за измерването и оценката ú.
Страници: 18
DOI: https://doi.org/10.58861/tae.di.2024.1.01