Икономиката на споделянето – характеристики, потребителски практики и измерване

Автори

Ключови думи
икономика на споделянето, цифрови платформи, дигитално доверие, устойчиво (зелено, морално) потребление, съвместно потребление

Резюме
Студията разглежда промените в икономиката, отразени в концепцията за икономиката на споделянето. В началото на 21 век, тя започва да се превръща във важна част от световната икономика и поставя редица предизвикателства пред действащите фирми и регулаторните органи. Развитието на икономиката на споделянето води до трансформиране на много сектори и до промени в начина, по който работят редица бизнеси. В потребителските модели внимание започва да се отдава на устойчивото (зеленото, моралното) потребление.

Целта на студията е да характеризира и изясни значението на икономиката на споделянето. Изследването се фокусира върху представянето на основните особености на споделената икономика; изясняването на факторите, водещи до нейната поява; разглеждането на потребителските практики, които я отличават, както и начините за измерването и оценката ú.

JEL Класификатор: А14, Z13, C10
Страници: 18
DOI:  https://doi.org/10.58861/tae.di.2024.1.01

Още статии от този брой

  • Степен на различия в структурата на държавните разходи за предоставяне на колективни услуги между ЕС-26 и България

    Основна цел на настоящата статия е да се изследват различията в структурата на разходите на подсектор „Централно държавно управление” по функции от класификацията на функциите на държавно управление (КОФОГ) между ЕС-26 и България през периода 2007 г. – 2021 г. и на тази основа да се направи анализ на провежданите публични политики в областта на ...

  • Към въпроса за икономическо изучаване на аграрните договори

    В другите страни са направени огромен брой теоретични и емпирични изследвания и публикации свързани с аграрните договори от различен тип. В нашата страна изследванията на икономическите договори като цяло, и на аграрните договори в частност, са епизодични, като индивидуалните изследователи прилагат „свои” дефиниции и методики, които често са ...

  • Законодателство по отношение осигуряването на добросъвестна конкуренция при търговските марки

    Целта на създаването на търговски марки като инструмент в икономическата дейност, и в маркетинговата практика в частност, е да създава отлика за продуктите на собственика си, обслужваща както неговите интереси, така и тези на потребителите в смисъла на липса на заблуди и недвусмислена информираност за произхода на стоки и услуги. Как се постига и ...