Изследване на поддръжката на HTTPS в електронните магазини на малките и средни предприятия в България

Автори

Ключови думи
HTTPS, електронни магазини, инструменти за тестване на пробиви, криптография

Резюме
Настоящата статия представя резултатите от практическо изследване, проведено двукратно (през месец май 2016 г. и отново - през месец януари 2017 г.) с помощта на автоматизирани инструменти за тестване на пробиви. Изследването обхваща една и съща съвкупност от 480 електронни магазина, собственост на малки и средни предприятия в България. То има за цел да установи до каква степен тези предприятия успяват да внедрят правилно HTTPS протокола при защита на електронните си магазини. Изследването е проведено двукратно в опит да се получи информация как и доколко малките и средни предприятия в България успяват да реагират на рязкото повишаване на изискванията към информационната сигурност на Интернет в последните две-три години.

JEL Класификатор: C88, C89
Страници: 12
DOI: 

Още статии от този брой

  • Управлението на оборотния капитал в българските публични компании – емпиричен анализ в условията на финансово-икономическа криза и посткризисно възстановяване

    Съвременният финансов анализ се превръща във все по-отговорна дейност във връзка с нарастващата роля и функции на финансовия мениджмънт за качествена и надеждна информационна обезпеченост. Те се материализират в задълбочаването на вътрешните контролни процедури за въздействие и в търсенето на нови методологични подходи за анализ, които ...

  • Политиките за икономическо развитие в Западна Африка: случаят за свободното предприемачество

    Икономическото развитие в Африка и навсякъде другаде по света се подсилва от натрупването на капитал. За това способстват икономическата свобода и правото на частна собственост, които насърчават спестяванията и инвестициите, и представляват задължително условие за икономически растеж. В настоящата разработка се правят опити това да се съотнесе и ...

  • Концептуални аспекти на социалния дигитален университет

    Развитието на информационните технологии, в пряка зависимост от разрастването на технологиите и средите за социално общуване, съвместното използване на ресурси и управлението на отношенията между обектите и субектите на тези процеси, вкл. в университетските образователни системи, изисква усъвършенстването им в посока триединството „социална мрежа ...