Критичното мислене във висшето образование по счетоводство: подходи и ограничения
Автори
Ключови думи
критично мислене, висше образование, счетоводство, развитие на умения, педагогически подходи и техники
Резюме
Определяно като цел на висшето образование, развитието на умение за критично мислене е необходима предпоставка за навлизане в счетоводната професия и за изграждане на успешна кариера. Целта на студията е да се проучат възможностите за развитие на критично мислене във висшето счетоводно образование. Основава се на редица методи на научно изследване, сред които литературен обзор, индукция, дедукция, сравнение и обобщение. В хода на изложението се аргументират необходимостта и възможностите за развитие на критичното мислене на студентите по време на висшето образование по счетоводство, откроени са множество проучвания, които подкрепят определени педагогически подходи и техники за насърчаване развитието на умение за критично мислене у студентите. Съществен компонент за тяхното успешно прилагане е организирана и планирана учебна програма за съответният курс по счетоводство, която интегрира прилагането на подходи за критично мислене при решаването на практически насочени казуси и задачи. Откроени са и някои ограничения възпрепятстващи развитието на критично мислене и прилагането на някои подходи. Динамичният характер на учебния процес създава предпоставки за преодоляването им.
Страници: 31
DOI: https://doi.org/10.58861/tae.di.2024.4.02