• Икона за смяна на езика на български
  • Icon to change language to english

Структурен модел на организационно поведение

Автори

Ключови думи
организационно поведение, управленска структура, управленски цели, управленски процеси, управленски ситуации, оптимално управленско поведение, бизнес цикъл, жизнен цикъл на продукта, пазарен монопол

Резюме
В студията се разглежда взаимодействието между управленски процеси, структура и цели. Характерът на това взаимодействие се определя от степента на взаимозависимост между изпълняваните управленски дейности и тяхната сложност. Отстоява се схващането, че доброто познаване на управленските процеси и дейности в организацията е предпоставка за тяхното оптимизиране. Представя се концептуална управленска рамка, която дава възможност да се разкрие степента на взаимодействие между различните управленски отдели и звена в процеса на осъществяване на поставените стратегически цели. Изследва се въздействието на редица вътрешни и външни фактори при вземане на управленски решения и формирането на оптимално организационно поведение.

JEL Класификатор: L20, L21, L25
Страници: 35
DOI: 

Още статии от този брой

  • Състояние и тенденции в развитието на българския пенсионен пазар за периода 2007-2012 г.

    В статията се изследва състоянието на пенсионния пазар като основен елемент на частната пенсионна система в България. В направения анализ се акцентира върху: определяне на степента на пазарна концентрация; представяне на постигнатите финансовите резултати от дейността на пенси-онноосигурителните дружества и равнището на показатели, ...

  • Възможности за оценка на икономическата ефективност на инвестициите в информационни технологии в общинската администрация

    България е в етап на развитие, където са необходими значителни инвестиции, за да се създаде и използва адекватно електронното правителство. Една част от идеята за изграждане на електронно управление е свързана с обхвата на услугите, които общините предоставят. Поради тези причини е важно от теоретична и практическа гледна точка да се изясни дали ...

  • Търговията със сол на Цвятко Радославов и неговата фирма през 50-те – 70-те години на XIX в.

    В статията се проследява търговията с каменна и морска сол от Влашко на една от най-големите търговски фирми, създадени в град Свищов през 50-те години на ХІХ в. Обработва се наличната количествена информация от непубликувания архив на Цвятко Радославов, като се очертават всекидневните му търговски практики в този вид търговия, изяснява се обемът ...