Критични бележки относно дефинициите в областта на икономиката от австрийска гледна точка: микроикономика

Автори

Ключови думи
яснота, наука, комуникации

Резюме
Няма нужда да се споменава, че в областта на физическите науки всички практикуващи използват думите по същия начин. Чисто словесният диспут би бил анатема на тази арена на интелектуален дискурс. Няма спор, що се отнася до значението на думи като "гравитация", "маса", "род", "вид", "кислород", "рентгенови лъчи" и т.н. Материалните въпроси не са толкова благотворни в областта на социалните науки. В настоящата статия се прави опит да се постави икономиката, кралицата на социалните науки, на равна нога с физиката, химията, биологията и т.н., или поне се правят стъпки в тази насока. Системните знания, задължителното условие на науката, изисква добра комуникация. Но това, от своя страна, може да се постигне само ако се изпълни необходимото условие: точни определения. В тази връзка, в настоящата статия ние обсъждаме микроикономическите концепции за предприемачество, монопол, безразличие, разработване и наемотърсене.

JEL Класификатор: D
Страници: 17
DOI: 

Още статии от този брой

  • Микромениджмънт в организацията – като стил на управление и форма на контрол

    В статия се разглежда явлението „микромениджмънт”, считано за един от големите недостатъци на управлението. Анализирани са характерните особености на този стил на управление и основните отличителни качества на микромениджърите. На основата на направения анализ са определени причините за поява на микромениджмънт в една организация, както и ...

  • В отговор на „Свободна воля, детерминизъм, либертарианството и австрийската икономика" от Уолтър Блок

    Авторите отговарят на есето на Уолтър Блок: "Свбодна воля, детерминизъм, либертарианството и австрийската икономика." Тезата на Блок, че човешкото поведение се регулира от свободната воля и скептиците не могат да бъдат класифицирани като либертарианци се оспорва. Контрааргументите включват наблюдението, че хората не са освободени от принципа на ...

  • Допълнителните услуги в хотелиерството като средство за повишаване на удовлетвореността на клиентите

    В статията се разглеждат същността, особеностите и класификацията на допълнителните услуги в хотелиерството. Изтъква се тяхната роля и значение за добавянето на стойност към хотелиерския продукт и за повишаване на удовлетвореността на клиентите. Отделено е специално внимание на съвременните аспекти при предлагането на допълнителните услуги. ...