Структурен модел на организационно поведение

Автори

Ключови думи
организационно поведение, управленска структура, управленски цели, управленски процеси, управленски ситуации, оптимално управленско поведение, бизнес цикъл, жизнен цикъл на продукта, пазарен монопол

Резюме
В студията се разглежда взаимодействието между управленски процеси, структура и цели. Характерът на това взаимодействие се определя от степента на взаимозависимост между изпълняваните управленски дейности и тяхната сложност. Отстоява се схващането, че доброто познаване на управленските процеси и дейности в организацията е предпоставка за тяхното оптимизиране. Представя се концептуална управленска рамка, която дава възможност да се разкрие степента на взаимодействие между различните управленски отдели и звена в процеса на осъществяване на поставените стратегически цели. Изследва се въздействието на редица вътрешни и външни фактори при вземане на управленски решения и формирането на оптимално организационно поведение.

JEL Класификатор: L20, L21, L25
Страници: 35
DOI: 

Още статии от този брой

  • Мобилната търговия и нейните проблеми

    Мобилните технологии носят ценни ползи за бизнеса, които могат да се реализират само, ако компаниите съумеят да ги използват ефективно. В настоящата статия подробно са разгледани мобилните технологии и тяхната еволюция като предпоставка за развитие на мобилната търговия. Обект на изследването е мобилната търговия в развитите страни и в България. ...

  • Възможности за оценка на икономическата ефективност на инвестициите в информационни технологии в общинската администрация

    България е в етап на развитие, където са необходими значителни инвестиции, за да се създаде и използва адекватно електронното правителство. Една част от идеята за изграждане на електронно управление е свързана с обхвата на услугите, които общините предоставят. Поради тези причини е важно от теоретична и практическа гледна точка да се изясни дали ...

  • Търговията със сол на Цвятко Радославов и неговата фирма през 50-те – 70-те години на XIX в.

    В статията се проследява търговията с каменна и морска сол от Влашко на една от най-големите търговски фирми, създадени в град Свищов през 50-те години на ХІХ в. Обработва се наличната количествена информация от непубликувания архив на Цвятко Радославов, като се очертават всекидневните му търговски практики в този вид търговия, изяснява се обемът ...