Адаптивно управление на бизнес организации в турбулентна среда

Автори

Ключови думи
адаптивно управление, бизнес организации, турбулентна среда

Резюме
Въпросите и проблемите, свързани с управлението на бизнес организации в турбулентна среда, придобиват особена актуалност в съвременната теория и практика на управлението. Налице е обективна необходимост от нови концепции, подходи и методи за управление на бизнес организациите. Необходимо е да се разработят теоретични и практически въпроси, които да разширят възможностите за тяхното приложение, да се изследва същността и съдържанието на адаптивното управление и да се предложат начини за неговото усъвършенстване и ефективно прилагане.

JEL Класификатор: M, M1
Страници: 8
DOI:  https:/doi.org/10.58861/tae.di.2025.2.05

Още статии от този брой

  • Дефиниране на Интернет на нещата: анализ на подходи и ключови компоненти

    В статията е направен опит за дефиниране на същността на Интернет на нещата (IoT). Проучени са определения на IoT като част от Интернет и от т.нар. подход на „изброяваните компоненти“ с един (свързаност между устройствата, нещата) или комбинация от няколко компонента (например свързаност + мрежи; свързаност + данни + мрежи + услуги). За ...

  • SWOT анализ на българското земеделие в контекста на европейската зелена сделка: икономически и стратегически перспективи

    Настоящото изследване представя SWOT анализ на българското земеделие в контекста на Европейската зелена сделка, с акцент върху икономическите, екологичните и институционалните измерения на устойчивия преход. Анализът се базира на комбиниран методологически подход, включващ анкетно проучване сред 92 земеделски стопанства, равномерно разпределени по ...

  • Взаимовръзка между корпоративната социална отговорност и мотивацията на служителите

    Въздействието на корпоративната социална отговорност (КСО) върху представянето на компанията е важен въпрос в организационните изследвания и се обсъжда от десетилетия. Едва през последните години обаче изследователите насочват вниманието си към аспекти на индивидуално ниво, като връзката между КСО и удовлетворението от работата или ангажираността ...