Новата философия на Базел III

Автори

Ключови думи
базов първичен капитал, капиталов защитен буфер, антицикличен буфер, коефициент на ливъридж, ликвидни буфери, системен риск, кредитен риск от контрагента

Резюме
Студията обсъжда основните цели на програмата за реформи – Базел ІІІ като философия на новото капиталово споразумение. Акцентира се върху подобряване на капиталовата рамка в пет основни направления: повишаване качеството, устойчивостта и прозрачността на капиталовата база; подобряване на рисковото покритие; допълване на рисково базираното капиталово изискване с коефициента за ливъридж; намаляване на процикличността и ролята на антицикличните буфери; решение на проблема със системния риск и взаимосвързаността. Въвеждането на глобален стандарт за ликвидност е представено като друг съществен аспект в съдържанието на Базел ІІІ. Анализира се въпросът доколко българската банкова система е подготвена за новите по-строги капиталови изисквания.

JEL Класификатор: G21
Страници: 46
DOI: 

Още статии от този брой

  • Оптимизация на капиталовата структура на фирмите в България (2011) – технология и практика

    Настоящето изследване си поставя за цел да апробира възможна технология за оптимизиране на капиталовата структура на българските фирми върху основата на емпирични данни към 2011 г. Студията е опит за доразвитие на изследванията в областта на капиталовия мениджмънт в български условия. Реализираната мащабна декапитализация на Българската фондова ...

  • Концептуален модел за управление на организационната култура в сферата на социалните дейности

    Материалът разглежда възможностите за създаване на концептуален модел за управление на организационната култура в сферата на социалните дейности. Изяснени са същността на организационната култура като феномен, нейните елементи и някои нови подходи за научно и практическо изучаване. За апробиране на модела е избрана конкретна подсистема – ...

  • Манипулация в управлението и технологиите за масова комуникация

    Целта на разработката е да разкрие природата на феномена „манипулация” и неговото проявление в управлениетo и технологиите за масова комуникация (пропаганда, реклама и пъблик рилейшънс). Изследването представя начини за справяне в ситуации на манипулиране, а в отделни случаи и способи за контраманипулиране....