Ценности и общуване в управлението

Автори

Ключови думи
колективно съзнание, индивидуално съзнание, ценности, управленски отношения, отговорност, търпимост, ръководител, служители, морал

Резюме
Материалът проследява развоя на човешкото мислене от колективно към индивидуално съзнание и хармоничното обединяване на двете в съвременното управление. Фирмите са средата, в която се срещат различни ценностни системи и необходимостта от съвпадане на личните и колективни интереси е основа за ефективността на управленското общуване. Изведени са водещи ценностни характеристики у ръководителя и служителите – отговорност и търпимост и е разгледано тяхното приложение в процеса на управленските отношения.

JEL Класификатор: M11, M14
Страници: 20
DOI: 

Още статии от този брой

  • Парламентарното управление и демократизма в България (1878-1918)

    В изследването се търси отговор на въпроса доколко овластените политически сили като субекти на парламентарното управление са се ръководили от демократизма и какви грешки са допускали в своята дейност на сцената на българския политически живот. Демократизмът във взаимоотношенията между Народното събрание, Държавния глава и Правителството се ...

  • Продуктово-ориентираното бенчмаркинг изследване

    Като метод за стратегически изследвания и решения, бенчмаркингът спомага за определяне на най-добрите практики в различни компании и за проучване на ключовите фактори, спомогнали за тяхното достигане. На тази база най-значимите постижения от другите се внедряват в собствената организация. Специално продуктово-ориентираният бенчмаркинг съдейства за ...

  • Човешкото действие: Част четвърта. Глава ХX. Лихва, кредитна експанция и търговски цикъл - && 7-9

    Предполагаме, че в хода на дефлационен процес цялото количество, с което се редуцира предлагането на пари (в по-широки смисъл) се поема от кредитния пазар. След това кредитният пазар и брутния пазарен лихвен процент са засегнати още в самото начало на процеса, в момент, в който цените на стоките и услугиге все още не са изменени в резултат на ...