Ценности и общуване в управлението

Автори

Ключови думи
колективно съзнание, индивидуално съзнание, ценности, управленски отношения, отговорност, търпимост, ръководител, служители, морал

Резюме
Материалът проследява развоя на човешкото мислене от колективно към индивидуално съзнание и хармоничното обединяване на двете в съвременното управление. Фирмите са средата, в която се срещат различни ценностни системи и необходимостта от съвпадане на личните и колективни интереси е основа за ефективността на управленското общуване. Изведени са водещи ценностни характеристики у ръководителя и служителите – отговорност и търпимост и е разгледано тяхното приложение в процеса на управленските отношения.

JEL Класификатор: M11, M14
Страници: 20
DOI: 

Още статии от този брой

  • Съвременни аспекти на банковата счетоводна политика

    Банките са основно звено на банковата система с основен предмет на дейност финансово посредничество и бизнес с пари. Те мобилизират и превръщат в активно действащ капитал значителна част от паричните ресурси в икономиката, извършват разплащания между фирми и граждани, осъществяват разнообразни кредитни, инвестиционни и други операции. По този ...

  • Парламентарното управление и демократизма в България (1878-1918)

    В изследването се търси отговор на въпроса доколко овластените политически сили като субекти на парламентарното управление са се ръководили от демократизма и какви грешки са допускали в своята дейност на сцената на българския политически живот. Демократизмът във взаимоотношенията между Народното събрание, Държавния глава и Правителството се ...

  • Продуктово-ориентираното бенчмаркинг изследване

    Като метод за стратегически изследвания и решения, бенчмаркингът спомага за определяне на най-добрите практики в различни компании и за проучване на ключовите фактори, спомогнали за тяхното достигане. На тази база най-значимите постижения от другите се внедряват в собствената организация. Специално продуктово-ориентираният бенчмаркинг съдейства за ...