Клъстери и комуникация: маркетингови аспекти на земеделската практика в България

Автори

Ключови думи
клъстери, конкурентоспособност, вино, комуникация

Резюме
Този материал обръща внимание на състоянието на земеделското стопанство в България и перспективите за неговото успешно управление и промотиране в контекста на глобалната конкуренция и позитивите от клъстерните икономически организации. На първо място той разглежда по-отблизо проблемите, които среща секторът след промените от 1989 г. и настоящите предизвикателства пред него във връзка с повишаване на конкурентоспособността му, добавената стойност и комуникацията, както и по отношение на особеностите на вътрешната бизнес среда и членството на страната в ЕС. Изведени са някои ключови фактори около формирането на кръстерите, с цел да се отговори на въпроса защо подобен вид сътрудничество е полезно и дори необходимо за растежа на местната икономика и оптимизирането на разходите. Втората част излага и коментира няколко примера от практиката на местното клъстериране, социалната отговорност и т.нар. „маркетинг с кауза“, ползите от активната комуникация и развитието на културния и винен туризъм, които набират популярност, особено сред младите потребители.

JEL Класификатор: Q13, M31, F60
Страници: 15
DOI: 

Още статии от този брой

  • Одиторски процедури и техники за проверка на материалните запаси

    Настоящата разработка е насочена към подпомагане работата на независимите одитори, като предоставя теоретични знания и илюстративни примери относно проверката на материалните запаси. Определянето на действителния размер на наличните количества материални запаси е обект с много висок одиторски риск. Проверката на материалните запаси е трудоемка ...

  • Стратегическата роля на планирането на човешките ресурси за постигане на устойчиво конкурентно предимство

    Основната цел на изследването е да се постигне устойчиво конкурентно предимство, локално и глобално, в туристическия сектор на Египет чрез стратегическата роля на планирането на човешките ресурси....

  • Бизнес модел на платформите за директно кредитиране

    В настоящото проучване разглеждаме пазарните платформи за директно кредитиране между участниците (peer-to-peer) като алтернатива на традиционния банков заем и в този контекст се стремим да идентифицираме основните им същностни характеристики, прилики със и отлики от традиционните канали, предимства и недостатъци, проблеми и възможности, както и ...