Проблеми при дефинирането на същността и правната рамка на публично-частното партньорство в България

Автори

Ключови думи
публично-частно партньорство, местни власти, бизнес

Резюме
Публично-частните партньорства (ПЧП) са част от общата промяна в дейността на общините и търсенето на нови форми на управление. Неоспорим факт е, че последните десетилетия са съпътствани с утвърждаването на това партньорство в страните, трансформирали се от планови в пазарно ориентирани икономики. В статията са разгледани мненията на отделни автори и институции, изследващи същността и правната рамка на ПЧП. Резултатът е, че все още няма изработено единно становище по въпроса. Търсят се обобщения, изхождайки от съгласуваните становища в материалите на Европейския съюз. Проблем в това отношение е, че те не са достатъчни за пълното прилагане на схемите за публично-частни партньорства, поради особеностите на националните законодателства на страните-членки, в т.ч. и България, и суверенното право на всяка страна да регламентира по собствен начин проблематиката.

JEL Класификатор: H41, H54, H72, K23
Страници: 13
DOI: 

Още статии от този брой

  • Човешкото действие: Част пета. Глава ХXVI. Невъзможността на икономическото пресмятане при социализма

    Директорът иска да си построи къща. Сега има много методи, по които това може да се извърши. Всеки от тях предлага, от гледна точка на директора, определени предимства и недостатъци по отношение на полезността на бъдещата сграда, и предполага различна продължителност на използване на сградата; всеки от тях изисква различин разходи за строителни ...

  • Нормативни проекции на обществения и частния интерес в работата на държавните служители

    Най-тривиална констатация е, че откакто има държава, има и държавни служители. Държавите обаче са твърде различни по характер, което прави различна и дължимата в тях дейност на държавните служители. Тази “неестетвеност” на държавната служба прави съществен въпроса за нейната конструираност, а в модерните общества основен инструмент за конструиране ...

  • "Кризата – обективен процес или субективна грешка” (традиционен студентски конкурс – есе)

    По инициатива на катедра „Мениджмънт”, СА „Д.А.Ценов”, факултет „Мениджмънт и маркетинг” и Студентски съвет, за шеста поредна година се организира студентски конкурс - есе на тема „КРИЗАТА – ОБЕКТИВЕН ПРОЦЕС ИЛИ СУБЕКТИВНА ГРЕШКА”....