Икономически стратегии за преобразуване на неокласическата парадигма и конкуренцията в промишлеността

Автори

Ключови думи
неокласическа парадигма, конкуренция

Резюме
Настоящата статия описва трите компонента на нео класическата икономическа парадигма, а именно, свободен пазар, публичнен избор и пазарен приятелски подход. Тези три компонента се прилагат за различните организации по различен начин, но по-специално конкурентните индустрии получите ползи.

JEL Класификатор: E13
Страници: 9
DOI: 

Още статии от този брой

  • Практико-приложни аспекти при изследване влиянието на материалните запаси върху ликвидността на фирмите от подотрасъл ‘Ядрена енергетика’

    Широко разпространено в икономическата литература и практика е мнението, че показателят на обща ликвидност не дава точна представа за краткосрочното финансово състояние на фирмата, в сравнение с този на бърза ликвидност. В основата на тази теза, като причина се изтъква по-големият времеви период, който е необходим на материалните запаси да се ...

  • Теоретични основи на логистиката

    Терминът “логистика” съществува във всички основни европейски езици. Съгласно френската интерпретация логистиката се свързва с термините loge (колиба, ложа, балкон), loger (обитавам, живея, квартирувам), logeur (който отдава квартира под наем, хотелиер), logis (жилище, квартира), logistique (логистика, техника на транспорта и снабдяването на ...

  • Човешкото действие: Част четвърта. Глава ХVІІ. Косвена размяна, §§ 12-19

    Хората се отнасят към стоките заместители на пари, така сякаш те са пари, защото хората са напълно уверени, че по този начин би било възможно да обменят тези стоки по всяко време, без забавяне и без разходи за преобразуването им в пари....