Мултидисциплинарен, социално-конструктивистичен подход за насърчаване на студентската ангажираност, задържане в учебните аудитории и по-високи постижения в сферата на висшето образование
Автори
Ключови думи
планиране, мулти-дисциплина, социален конструктивизъм, мотивация, задържане в учебните аудитории, постижения.
Резюме
Тази статия описва подробно социално-конструктивистично базирана методология за обучение по английски като чужд език чрез мултидисциплинарен подход. Подходът използва бази за обучение в нова, реална ситуация, така че студентите да могат да се възползват от опита на обучение и да натрупват тацитни знания в рамките на един сценарий, който има за цел да повиши мотивацията им. Двете групи от студенти подложени на проучване взеха участие в едногодишен проект, в който те трябваше да използват не само своите езикови умения, но и уменията придобити в други модули от тяхната образователна програма като: проектно планиране, управление на проекти, планиране и провеждане на срещи, подготвяне на доклади по проекти и работа в една обща съвместна рамка. Методите на обучение и изследвания в това проучване имат за цел засилване на студентската ангажираност с учебни материали по определена дисциплина чрез добавена стойност и разширяване на техния интерес чрез използване на практически проект, който от своя страна цели задържане на студентите в учебните аудитории и повишаване на техните академични постижения.
Страници: 17
DOI: