Предоставяне на потребителска ценност чрез цената

Автори

Ключови думи
цена, потребителска ценност, търговия

Резюме
Цената е елемент, който присъства във всяка покупко-продажба. Тя е източник на информация за ценовото предлагане на стоки от една и съща група или сходни стокови групи, и е критерий, когато се сравняват и избират различни алтернативи. Следователно, участва в процеса на създаване и предоставяне на потребителска ценност. В статията се разглеждат различни подходи на предоставяне на ценност чрез цената, изведени в литературата и приложими в търговията на дребно. На тази основа е изведена и диференцираната ценност чрез цената за всеки подход, извличана от крайните потребители в процеса на покупка.

JEL Класификатор: F13, M31
Страници: 14
DOI: 

Още статии от този брой

  • Възможности за оптимизиране на застрахователно-техническите резерви по застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите

    През последните години застраховката „Гражданска отговорност“ на автомобилистите е водеща по отношение на реализирания премиен приход на българския застрахователен пазар. Това налага отделянето на значителни по обем застрахователно-технически резерви от страна на застрахователите. Оптимизирането на техния размер е приоритет за всяко ...

  • Приложение на добрите практики за защита на интернет инфраструктурата на висшите училища в България

    Комуникационната инфраструктура на висшите училища е цел на постоянно увеличаващи се и променящи своя тип атаки и заплахи. Прилагането на добрите практики на защита на публичната информационна инфраструктура води до повишаване на нейната сигурност и осигурява ефикасна защита на данните. Направеният анализ на приложението на тези практики във ...

  • Управлението на деловия туризъм като предпоставка за устойчив растеж

    Настоящото изследване цели проучване и анализ на възможностите за разнообразяване на предлагането на туристическите агенции чрез създаване на специализирани продукти като фактор за постигане на икономическа ефективност върху цялостната дейност на предприятието. Прилагането на управленски стратегии за устойчив растеж са опорните точки за развитие ...