• Икона за смяна на езика на български
  • Icon to change language to english

Антиматематичността на кривите на търсене

Автори

Ключови думи
крива на търсене, потребителско поведение, безразличие, полезност

Резюме
Настоящият материал разглежда кривата на търсенето. Той демонстрира, че този инструмент за анализ е фундаментално погрешен от гледна точка на това, че нарушава собственото си предположение, че всички неща са равни, а също и математическото изискване, че само точен брой променливи могат да варират в рамките на дадена диаграма в двумерното пространство.

JEL Класификатор: C6
Страници: 9
DOI: 

Още статии от този брой

  • Стопанските субекти в условията на криза

    Финансовите кризи не са ново явление за паричната история. Международната статистика обаче показва, че тяхното проявление е с по-голяма честота от началото на 80-те години на 20-ти век. Сътресенията във финансовата сфера през последните две десетилетия имат свои отличителни характеристики. Либерализацията и нарасналата интеграция на финансовите ...

  • Човешкото действие: Част пета. Глава ХXV. Въображаемата конструкция на социалистическото общество

    Когато социалните философи на осемнадесети век полагат основите на праксеологията и икономиката, те са изправени пред почти общоприетото и необезпокоявано разграничение между егоистичните индивиди и държавата, като представител на интересите на цялото общество....

  • Кодове на културата (1, 2, 3)

    Проблемът за кодовете на културата (за „културните кодове―, както терминът се наложи в България, главно чрез преводите на У.Еко и Р. Барт), отдавна е престанал да бъде само теоретичен, и се е превърнал и в социален проблем. Осмислянето на който и да било аспект на бързо променящата се култура на съвремието ни, а оттам – и формирането на ...