Проектно осигуряване на управленския процес

Автори

Ключови думи
управление на проекти, жизнен цикъл на проекта, цели на
проекта, проектен екип, ръководител на проекта, обхват на проект, фаза на проекта, ядро от знания, структура на работните пакети

Резюме
В студията се изследват теоретико-методологическите характеристики на управлението на проекти и неговите практически измерения. Извеждат се аргументи, които подчертават стратегическия характер на управлението, базирано на проекти, като ефикасен инструмент (ново генерално управление), чрез който организациите отговарят на промяната, развиват своя иновационен капацитет и конкурентноспособност. Анализират се основните принципи и модели за управление на проекти през призмата на структурния подход. По-конкретно се изследват управленските процеси за реализиране на проектните цели. Идентифицират се специфичните особености на екипа, ролята на ръководителя и неговите функции в контекста на управлението на проекти.

JEL Класификатор: O22; O31
Страници: 33
DOI: 

Още статии от този брой

  • Две опции срещу дисбалансирането

    Често публикуваните антикризисни мерки на институции, партии, анализатори са критикувани за временния, еднократния характер, който носят. В настоящата статия се предлагат идеи за две опции срещу дисбалансирането, които са актуални без да са конюнктурни....

  • По една статия с времето и правилото на потребителя в академичните журнали

    Някои редактори на списания, видимо либертариански ориентирани все още практикуват редакционна политика, която в друг контекст би се разглеждала като анатема за тази философия. Настоящият материал разглежда този случай, критикува тази практика и представя няколко възражения срещу него....

  • Структуриране на националния организиран пазар

    Пазарът е „сърцето” на всяка икономика, там е мястото където се срещат търсене и предлагане и се осъществява размяната на блага. Дефинирането на понятието "пазар" изисква то да бъде разгледано от много и различни гледни точки, които да обхващат – съдържанието на понятието пазар, класифицирането на видовете пазари, техните характеристики и ...