Състояние и перспективи пред културните и креативни индустрии в България в контекста на икономическото развитие
Автори
Ключови думи
креативни индустрии, оранжева икономика, растеж, образование
Резюме
Статията предлага кратък обзор както на актуалното състояние на Културните и креативни индустрии в България и предлагането на образование в тях през призмата на публично достъпната статистика, така и споделя мнението на експерти по темата за тяхното настояще и бъдеще. Най-общо, данните разкриват, че макар да отчита бум в добавената стойност за местната икономика особено през последното десетилетие, секторът страда от липсата на държавна стратегия и дори на базова междуведомствена координация, на местна подкрепа (особено важна за проекти в културния туризъм), на образовани и подготвени кадри, което може да предполага само забавяне на положителните тенденции в бъдеще. Неправителственият сектор остава единственият, който взима темата на сериозно и се опитва да провокира адекватни политики, макар и не за всички сектори под шапката на ККИ.
Страници: 15
DOI: https://doi.org/10.58861/tae.di.2025.3.02